2018-01-24

Statut

Załącznik Nr 2 do Uchwały
Nr XV/85/2003 Rady Miejskiej w Józefowie
Z dnia 30 grudnia 2003r.
S T A T U T
MIEJSKIEGO OŚRODKA KULTURY
W JÓZEFOWIE
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie, zwany dalej „Ośrodkiem” jest samorządową instytucją kultury utworzoną na mocy uchwały Rady Miejskiej w Józefowie.
§ 2.
Podstawą prawną działalności Miejskiego Ośrodka Kultury są:
1) Ustawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, (tekst jednolity z 2001 roku, Dz. U. Nr 13, poz. 123 z późniejszymi zmianami).
2) Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku, DZ. U. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami).
3) Ustawa z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 15 z 2003r. poz. 148).
4) Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 roku Dz. U. Nr 76, poz. 694 z późniejszymi zmianami).
5) Niniejszy statut.
§ 3.
1. Siedzibą Miejskiego Ośrodka Kultury jest Józefów a obszarem działań, teren Gminy Józefów.
2. Nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Burmistrz.
3. Ośrodek może zwracać się o pomoc merytoryczną do innych instytucji kultury.
4. Ośrodek używa pieczęci podłużnej z nazwą w pełnym brzmieniu i pełnym adresem siedziby.
5. Ośrodek jest wpisany do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Organizatora i posiada osobowość prawną.
ROZDZIAŁ II
Cele i zadania Ośrodka
§ 4.
Ośrodek Realizuje zadania w zakresie:
1. Upowszechniania wartości kultury ogólnonarodowej, regionalnej, środowiskowej.
2. Tworzenia wartości kultury i sztuki poprzez działalność animacyjną.
3. Rozbudzania i zaspokajania potrzeb kulturalnych społeczeństwa.
§ 5.
Podstawowym zadaniem Ośrodka jest pozyskiwanie i przygotowanie społeczeństwa do czynnego uczestnictwa w kulturze oraz współtworzenie jej wartości, kształtowanie wzorów aktywnego uczestnictwa w kulturze, podtrzymywanie i utrwalanie tradycji kulturowych i historycznych regionu.
§ 6.
Do szczegółowych zadań Ośrodka należy przede wszystkim:
1. Organizowanie zespołowego uczestnictwa w kulturze.
2. Organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej.
3. Organizowanie form indywidualnej aktywności kulturalnej.
4. Organizowanie imprez kulturalnych.
5. Współdziałanie z instytucjami oświatowo-wychowawczymi, placówkami upowszechniania kultury, bibliotekami, organizacjami społecznymi i młodzieżowymi, stowarzyszeniami kulturalnymi w rozwijaniu i zaspokajaniu potrzeb kulturalnych społeczeństwa.
6. Współdziałanie z organami samorządu terytorialnego i administracji państwowej.
§ 7.
Ośrodek może na zasadach określonych w odrębnych przepisach organizować:
1. Spektakle, koncerty, odczyty, wystawy, spotkania.
2. Kursy, szkolenia, seminaria.
3. Imprezy artystyczne i rozrywkowe.
4. Działalność usługową.
5. Wypożyczanie sprzętu technicznego, pomieszczeń i rekwizytów.
6. Imprezy zlecone (okolicznościowe, obrzędowe, rodzinne).
7. Świadczenie usług w zakresie plastyki i reklamy.
8. Prowadzenie działalności poligraficznej i wydawniczej.
9. Prowadzenie działalności turystycznej (organizowanie obozów, rajdów, wycieczek turystyczno-krajoznawczych).
10. Świadczenie usług transportowych.
11. Prowadzenie działalności gospodarczej z tym, że środki uzyskane z tej działalności będą wykorzystane na cele statutowe Ośrodka.
ROZDZIAŁ III
Organy Ośrodka i jego organizacja
§ 8.
1. Organem zarządzającym Ośrodkiem jest Dyrektor, który reprezentuje go na zewnątrz.
2. Dyrektora powołuje i odwołuje Burmistrz.
3. Organizację wewnętrzną Ośrodka określa Regulamin Organizacyjny nadany przez Dyrektora po uzyskaniu opinii Burmistrza.
4. Dyrektor Ośrodka zatrudnia i zwalnia pracowników jak również wykonuje wobec nich wszystkie inne czynności z zakresu prawa pracy.
5. Dyrektor i pracownicy Ośrodka winni posiadać kwalifikacje odpowiednie do zajmowanych stanowisk i pełnionych funkcji określonych w odrębnych przepisach.
ROZDZIAŁ IV
Majątek i finanse Ośrodka
§ 9.
1. Ośrodek jako „instytucja kultury” prowadzi samodzielną gospodarkę finansową w ramach posiadanych środków, kierując się zasadami efektywności ich wykorzystania.
2. Podstawą działalności finansowej Ośrodka jest plan działalności zatwierdzony przez Dyrektora.
§ 10.
1. Ośrodek pokrywa koszty bieżącej działalności i zobowiązania z uzyskiwanych przychodów określonych przepisami prawa, w tym dotacji otrzymywanej z budżetu Gminy Józefów oraz z dochodów własnych.
2. Wysokość rocznej dotacji na działalność Ośrodka ustala Organizator.
§ 11.
Dochodami własnymi Ośrodka są dochody z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej, darowizny, fundusze przekazywane na rzecz kultury przez osoby fizyczne, instytucje i podmioty gospodarcze.
Dochody z działalności handlowej, gastronomicznej, usługowej przeznacza się na pokrycie wydatków działalności merytorycznej Ośrodka.
ROZDZIAŁ V
Zmiany w statucie i likwidacja jednostki
§ 12.
1. Statut nadaje Rada Miejska w Józefowie.
2. Zmiany w statucie mogą być dokonywane w trybie właściwym do jego ustalenia.
3. Likwidacja Ośrodka następuje na mocy uchwały Rady Miejskiej.
4. Rada Miejska w Józefowie jest zobowiązana na sześć miesięcy przed wydaniem aktu o likwidacji Ośrodka podać do publicznej wiadomości informację o zamiarze i przyczynach likwidacji.
5. Uchwała o likwidacji Ośrodka stanowi podstawę do wykreślenia jej z Rejestru.
6. Zobowiązania i wierzytelności likwidowanego Ośrodka przejmuje Gmina Józefów.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..